Biba Tothová stojí za značkou Poko Loko, ktorá produkuje pančuchy s nápadom. Ona spravuje projekt kreatívne a
logisticky, jej partner Roman sa zasa stará o finalizáciu grafických podkladov
a web. Pred pár dňami sme spustili súťaž na balbo debra style blogu, aby sme si
otestovali svoju cieľovú skupinu, i zozbierali návrhy na nové motívy
pančušiek s príbehom. Biba predstaví značku v nasledujúcich pár
odpovediach.
Odkiaľ pochádza slovo celonožky?
Slovo celonožky pochádza od samotného
vynálezcu pána Čuchu. Pán Čucha bol vymyslený naším invenčným kamarátom Peťom, jeho manželka Zuzka nám vymyslela meno značky, :)
V kom z vás dvoch
a kedy sa zrodil nápad produkovať farebné pančuchy s originálnou
potlačou?
Ja som potláčala pančuchy ešte pred celonožkami,
avšak inou technikou. V rámci vlastnej bezpečnosti (pripečené ruky
o tepelný lis) a sýtosti vzorov bol nevyhnutný posun: od sublimačnej
potlače k sieťotlačovej. Prepracovanie tejto techniky nám trvalo pol roka (kým
sme prestali produkovať nepodarky). A mať ruky špinavé od farby je vždy lepšie,
ako ich mať popálené...
Na sociálnej sieti Facebook má Poko Loko
tisíc fanúšikov, resp. skôr fanúšičok. Máte v rámci SR nejakú (výraznú)
konkurenciu?
Okrem veľkým firiem, predavajúcich
pančuchový tovar o žiadnej zatiaľ nevieme.
Inšpirujete sa v zahraničí? Ktoré
značky pravidelne sledujete (a prečo)?
Inšpirácia je všade okolo; bez toho, aby sme tušili, že tam je. Potom
sa v hlave pospája toto s tamtým a u vedcov by nasledovalo
radostné: „Heruéka“. U nás je to: „Ahá!“ Sledujeme rôzne, nielen textilné
značky; slovenské aj zahraničné. Je skvelé
vidieť, ako ľudská fantázia nemá hraníc. No nechceme menovať, to by sme asi tak
skoro neskončili.
Akým spôsobom pripravujete dizajn a
potláčate celonožky?
Ako som už spomínala, celonožky potláčame
sieťotlačou. Pri schvaľovaní nového dizajnu máme
pravidlo, že sa musí páčiť obom, aby dizajn postúpil do finále. Je pravda, že
niekedy diskusia býva celkom živá a dlhá, :)
Je tento proces náročný (napr. sú
stroje, farby logisticky, finančne, priestorovo dostupné, uskladniteľné)?
Sieťotlač je úžasná technika, pri ktorej
keď niečo nové objavíte alebo sa naučíte, zistíte – čo všetko neviete. Ak sa
chcete venovať dôkladnejšie sieťotlači, potrebujete vybavenie, bez ktorého to
nepôjde (sitá, stierky, korýtka, dostatočný priestor atď.). Potlač pančúch
oproti potláčaniu iného druhu textilu má jedno špecifikum. Celý proces trvá oveľa
dlhšie, čo vedie k nutnosti: učiť sa trpezlivosti.
Riešite licencie, patent na svoje
produkty? Stane sa vám, že vás ktosi okopíruje?
Ak by technika sieťotlače bola
patentovaná, iba zlomok výrobkov na svete by bol s potlačou. No už sme
videli jeden náš nápad horšie spracovaný na pančuchách. Aspoň vieme, že máme dobré
nápady, :)
Koľko motívov máte momentálne
v predaji?
Momentálne 19, ich počet sa však stále
mení. Neustále dokupujeme sieťotlačiarske sitá, ale stále je ich dajako málo.
Ktorý motív na celonožkách sa vám
najviac, najlepšie predáva?
Najobľúbenejší motív je jednoznačne Marína
– skvelé čítanie do dopravného prostriedku.
Biba Tothova v celonožkách Marína z dielne Poko Loko. |
Stretávate sa s reakciou, že
váš výrobok je síce pekný, ale príliš výrazný (že výrazne farebné pančuchy si
skrátka nie každá žena oblečie)?
Stretávame sa s rôznymi reakciami.
Niekedy sú celonožky moc farebné, inokedy by mali byť ešte viac farebnejšie.
Sto ľudí, sto chutí.
Rozšíri sa obchod okrem pančúch aj
na tašky, tričká či módne doplnky?
Niečo nové bublá v hlave, Poka s Lokom
ale necháme, nech sa venujú iba svojim pančuchovým vedám.
Čo funguje viac: internetový predaj
alebo osobná účasť na dizajn marketoch?
Vždy sú lepšie markety – osobný kontakt so
zákazníčkami je na nezaplatenie.
Uživí vás tento textilný/odevný
biznis?
Ja sa tým živím, Roman to má ako hobby.
Čím si získava odstup a dokážeme na veci nazerať nezaujato.
V ktorom období roka sa vám
najlepšie celonožky predávajú a koľko cca stovák či tisícok kusov ste od
spustenia značky predali?
Najlepšie obdobie je od jesene. Počet
predaných celonožiek by sme vedeli vypočítať, nie je však pre nás dôležitý. Dôležití
sú ľudia a spätná väzba. Nie je nič lepšie, ako keď sa k nám
zákazníčky vrátia.
Biba a Roman, stojaci za značkou Poko Loko Pančuchy a výrobou celonožiek s nápadom. |
Text: Boba M. Baluchová, Biba Tothová,
Foto: pokoloko.sk
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára