Podujatie „Creative Mornings“ môžete navštíviť vždy v posledný piatok v
mesiaci vo viac ako stosedemdesiatich mestách sveta. Prekvapivo aj v Bratislave
i v Aucklande. Za odmenu vás na tomto rannom podujatí čaká voňavá káva, toast
alebo koláčik k tomu, no najmä originálna prednáška od tvorivej osobnosti v
rozsahu 20-50 minút.
Na Slovensku „Kreatívne rána“ organizujú s väčšou či menšou pravidelnosťou
moje konškoláčky z VŠMU. Ani jedno z bratislavských vydaní som, popravde, pre
moje zahraničné pobyty a pracovné povinnosti doteraz nestihla navštíviť.
Prisahám, že problém nebol v rannom vstávaní... Aj keď viac čulá som ako
spíkerka, aj ako diváčka po večeroch. V posledných týždňoch však s
pribúdajúcimi kilogramami a vnútornými kopancami od mojej dcéry sedím
disciplínovane za počítačom už od siedmej ráno. Poprípade zápasím s gravitáciou
a gúľam sa centrom mesta na stretnutie, vyšetrenie či prednášku v niečom
pásikavom.
Pred pár rokmi mi liezlo to hromadné opantanie mojich známych všetkými
tými videami z TED či TEDx konferencií pekne na nervy. Teraz pristupujem k
daným inšpiratívnym prednáškam viac otvorene. Aucklandskú verziu „Creative
mornings“ (alebo „TED for the rest of us” / „TED predášku pre nás ostatných –
ako ju niektorí vtipne označuju) mám mimoriadne rada. Tu mám všeobecne akosi
viac času či šťastia na prednáškoidné eventy. Zohráva v tom rolu, samozrejme,
aj moja snaha – obzrieť si lokálnu komunitu kreatívcov a kreatívkyň, zároveň sa
trošku zapojiť do spoločenského života tejto metropoly. Vcelku to zatiaľ ide a
už som získala aj pár užitočných kontaktov i podnetov. Všetky azda využijem
počas mojej rodičovskej „dovolenky“ v najbližších mesiacoch.
Jeden z posledných Creative Mornings talkov sa týkal vydávania
aucklandského časopisu Paperboy, ktorý má nesmierne pútavú formu, ale aj obsah.
Podľa jednotného vizuálu obálky ho nemáte problém rozpoznať už na diaľku. Vždy
vo štvrtok ráno si vezmete z vyhradených miest po celom meste svoj výtlačok zadarmo
a spríjemňujete si ním obedové pauzy či lenivý víkend v posteli. Jeho
šéf-editor, Jeremy Hansen, sa snažil práve na augustovom rannom talku
predstaviť štyri hlavné piliere magazínu, aj stratégiu, ktorú redakcia pred
majiteľmi obhajuje. Je obdivuhodné, že časopis vychádza už rok a zatiaľ to s
úrovňou nešlo dolu napriek tomu, že inzercie (najmä tej otravnej) nepribúda. Ak
by sa mi tam podarilo pretlačiť pár svojich článkov – bola by som viac ako
spokojná.
Text: Boba Markovič Baluchová, Foto: Palo Markovič
Aj tento pocit poznám! Potom, čo som začal pracovať ako obchodník z forex broker rating, trávim príliš veľa času aj doma! Až potom som si uvedomil, že v skutočnosti mám viac voľného času, takže môžem ísť do miestnej knižnice alebo niekde inde.
OdpovedaťOdstrániť