BalBo deBra

BalBo deBra

sobota 28. júna 2014

Check the bag at Rainbow Pride

Nie, že by som si fandila, ale nepoznám nikoho, kto by mal lepšiu pamäť, ako ja. Samozrejme, špeciálne selektívnu pamäť - najmä na hlúposti a negatívne zážitky, lebo napríklad taký text piesne (vlastne žiadnej zo svojich obľúbených) sa naučiť naspamäť nedokážem... Herečka či speváčka by zo mňa asi byť nemohla, chjo.
Ale o to viac sa mi v hlave uchovávajú (aj s vôňami, náladami, melódiami) príbehy ľudí, ktorí mi prebehli životom. Ale i príbehy vecí, ktoré som získala za zvláštnych okolností a preto sa ich nedokážem vzdať, nech by boli akokoľvek opotrebované. Tak je to s knihami, ktoré nedržia pohromade; s bundami, ktorým sa odtŕhajú vrecká.. Podobný príbeh sa viaže aj k unikátnej taške, ktorú som dnes po piatich rokoch vytiahla zo skrine, aby zažiarila na Dúhovom pochode v Bratislave - v kombinácii s letnými šatami v čierno-bielo-červenom prevedení od pražskej značky Yaxi Taxi.



Dôvod, prečo som si spomenula na túto čiernu tašku s jednoduchým strihom, no originálnou sucho-zipsovou aplikáciou na povrchu, je jednoduchý - dajú sa na nej zachytávať odkazy. Dokážem komunikovať bez slov! Keď som si ju zadovážila v obchodíku s čerstvým dizajnom kdesi na okraji sicílskej Catanie, hneď som mala v hlave prvú vetu, ktorú z nastrihaných písmeniek poskladám a priložím na sucho-zipsové pásiky. "Don't call me Pupa!" Azda ani netreba vysvetľovať, prečo. Podľa nálad a počasia som tam potom nosila čosi ako chodiace facebookové statusy: "Zbohom zima, vitaj leto"; "Looking forward to Pohoda festival".
Dnes to teda bolo: "I fully support Rainbow pride", lebo to považujem naozaj za prirodzené a potrebné. Namiesto mávania dúhovou vlajkou som zvolila jednoznačný odkaz na taške. Dnes bolo na Hviezdoslavovom námestí podstatne menej ľudí, ako v uplynulých štyroch rokoch existencie Rainbow Pride v Bratislave. Preto organizátori a organizátorky tohto podujatia tú podporu (od ľudí z LGBTQ komunity, ale aj od nás ostatných - ktorí žijeme s otvorenou mysľou a bez predsudkov) potrebujú omnoho viac...

Text: Boba Baluchová, Foto: Kristína Baluchová

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára