BalBo deBra

BalBo deBra

piatok 20. júna 2014

Na rozprávkový trh v ružovej nálade

Uplynulá nedeľa bola zaujímavá a zapamätania hodná hneď z niekoľkých dôvodov. Do svojho úradu nastúpil nový prezident SR, ja som sa mala učiť na štátnice z Réžie a Dramaturgie dokumentárneho filmu, no napriek tomu som šla na Hlavné námestie - podporiť naše pluto-dobrovoľníčy na podujatie Detský trh (v rámci festivalu "Kde bolo, tam bolo"). A naozaj sa tamojšia atmosféra dala prirovnať rozprávke pre decká i dospelých. 



Naše OZ P(l)uto tentoraz neposkytovalo tvorivé dielne či workshopy, ale len prenieslo svoj kamenný 'charity' obchodík Plutošop pod holé nebo. Okoloidúci si mohli vybrať z pestrofarebnej ponuky krásnych výrobkov zo sedemnástich slovenských chránených dielní, združených v našej pluto-sieti. 
Napadlo ma zaodieť sa do veselých ružových farieb. Pritom som si vôbec neuvedomila, že ma strčí do vrecka polka vyfintených maloletých princezničiek na Hlavnom námestí...
Hoci som v ten deň výnimočne nemala na sebe nič z ponuky Plutošopu, nabádam vás zadovážiť si nejakú tú originálnu maličkosť s príbehom - aj keď si poviete, že už máte všetkého nadostač. Mám doma krásne ružové vtáčikovské tričko z dielne Vstúpte, n.o. a OZ P(l)uto. A keďže poznám celú genézu jeho vzniku, nosím ho s radosťou, pokorou i úctou. Celý nedeľňajší Detský trh bol zameraný na predaj hand-made produktov s príbehom, takže ste si mohli zakúpiť nekonečné šály zo Žakoviec, tričká a zásterky z Bratislavy, topy z Jakubova a ozdôbky z ďalších chránených dielní z rôznych kútov Slovenska. Ak ste tento event nestihli, podobných príležitostí bude ešte dosť - stačí sledovať zdroj: Pluto-Fanpage!



Ako to už u mňa býva zvykom, domov na Dlháče sa z Hlavného námestia nešlo priamo, ale poriadnou obkľukou. Nemohli sme si nechať ujsť nedeľňajší prechod jednou z najškaredších (ale v piatok i sobotu najrušnejších) ulíc našej metropoly! Prebehla som teda po Obchodnej, pokrstila tenisky od Novesta, zahrkotala náuškami z obchodíku Krása Vesmírna pred svojím dvorným fotografom a utekala na električku. Plus som ešte do tašky od LUCIELA TASCHEN vložila návykové sušené ovocie: brusnice v horkej čokoláde a mandle v čokoláde a škorici, ach! Ako by určite potvrdil i súkromný detektív Hercule Poirot, ktorý mimochodom v nedeľu po-obede nešiel podľa plánu v telke (práve pre spomínanú prezidentovu inauguráciu): čokoláda napomáha memorovaniu a fungovaniu šedým bunkám mozgovým! Tak mám dôvod i výhovorku :)

Text: Boba Baluchová, Foto: Palo Markovič

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára